سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خانه مردم شناسی بومی کیش افتتاح شد

تور کیش و مردم بومی کیش

arash876430867

خانه مردم شناسی بومیان کیش گشایش یافت

قدیمی ترین خانه سفین قدیم کیش، به خانه مردم شناسی بومیان این جزیره در تور کیش تبدیل شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، به منظور معرفی تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، نحوه زندگی و صنایع دستی بومیان کیش و توسعه گردشگری، قدیمی ترین خانه سفین قدیم با موافقت سازمان منطقه آزاد کیش به خانه مردم شناسی بومیان این منطقه تبدیل شد و عصر پنج شنبه هفتم فروردین با حضور محمد محب خدایی معاون گردشگری و سیروس عیدی پور معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش گشایش یافت.

این خانه 200 سال قدمت دارد و دارای یک هزار و 200 متر مربع مساحت و 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوادگی است که به همت بومیان کیش راه اندازی شده است.

بافت سنتی و معماری این خانه با وسایل و امکانات سنتی آن در 60 سال گذشته حفظ شده و بخش هایی از آن با استفاده از تور کیش مصالح بومی بازسازی شده است.

حیاط مجلس دارای دو ایوان و دو اتاق بزرگ برای پذیرایی از مهمانان است و زنان در گذشته در این حیاط رفت و آمد نداشتند ولی حیاط خانوادگی یا همان( زنانه) متعلق به زنان و دختران خانه بوده و مردان غریبه اجازه نداشتند وارد این محوطه شوند .

بر اساس این گزارش، این خانه برای بومیان کیش بواسطه گذراندن دوران مکتب خانه و فراگیری قرآن دارای جایگاه ویژه ای است و متعلق به حاج عبدا.. بن شاهین یکی از سرشناس ترین و محبوب ترین اشخاص بومی کیش بوده است.

خانه مردم شناسی بومیان کیش از امروز آماده پذیرایی از گردشگران است و مقرر شده در این خانه بصورت زنده شیوه معیشت و کار بومیان کیش در دوران قدیم به گردشگران معرفی شود.

گفتنی است نژاد بومیان کیش، دراویدی، سومری، نوردیک، سامی، سیاه پوست و سفید پوست است.تور کیش برچسب زده شده با :